Flyg, nytt hostel och aventyr!

2015-02-03 @ 16:02:00
Hej!

Om ni last mina tidigare inlagg sa vet ni att jag ar i Chiang Mai nu. Resan gick supersnabbt! Skulle precis luta mig tillbaka pa planet och sa var vi framme. Skont! Motte nagra andra har pa hostellet som hade akt nattag ifran Bangkok igarkvall. 14 timmar tog det! Jag kan ju saga att jag ar valdigt glad att jag tog flyget. Har kommer bilder ifran dagen. Datorerna somde har pa hostellet ar tyvarr inte gratis men det kostar anda inte sa mycket sa det var helt klart vart for ett inlagg :)

Innan jag akte ifran hostellet i Bangkok. Man hyr ju alltsa en sang i ett rum men i natt hade jag rummet for mig sjalv. Hade den oversta sangen. Ett sakerhetsfack under sangen sa att man kan lasa in grejer om man vill annars sa har man stora vaska utanfor pa golvet.
Fullpackad!

Skytrain till MoChit

Shuttlebuss till flygplatsen.Oerhort billig och snabb!
Hade 3 saten helt for mig sjalv. Resan gick ju sa pass snabbt anda sa jag satt bara pa ett. Skont anda :)

Flygplatsen i Chiang Mai

Nar jag kom fram sa visste jag att nagon fran hostelet skulle hamta upp mig och det stod en och vantade pa mig med mitt namn. Sa kul!

Sahar ser hostelet ut som jag bor pa just nu, men bara for en natt. Imorn ska ut pa aventyr (berattar mer langre ner). Har ett rum sjalv med badrum. Inte sa jatte modernt kanske men det funkar och ar frascht. Hotellet har pool. Antligen! Tog mig ett dopp och satt sen och forsokte fa lite sol men den var pavag bort. Blir battre i Kho Tao sen.

Dagens middag: Ris med kyckling i gul currypaste. Supergott och kandes nyttigt! Den smakar inte som curryn man smakar i Sverige kanske men defenetivt gott! Hade jatte trevligt sallskap med tva tjejer fran Irland sen. Engelskan kanns valdigt bra. Kandes grymt att kunna prata med dem typ flytande.

Sa imorn da... sa aker vi i en grupp tidigt ivag. Bland annat med de irlandska tjejerna. Ska ut pa trekking! Borjar bli lite smatt orolig och funderar vad jag har gett mig in pa. Vi ska ga i djungeln, rida pa elefanter, ga till vattenfall och gora forsranning. Det ska bli superkul men sen ska vi overnatta i en by ute i djungeln och det ar det som skrammer mig lite. Kommer var ascoolt sakert men ocksa laskigt haha. Sa imorn sa ar jag alltsa ute i skogen och ni kommer inte fa nagan uppdatering fran mig. Sa laskigt!!!!! Det verkar bli en kul grupp i alla fall. Vi traffades har pa eftermiddagen for att ga igenom vad man ska ha med sig och sa. Maste alltsa checka ut ifran hostelet imorn.

Vi hors och onska mig lycka till haha Ciao!