29 juni

2015-06-29 @ 21:30:00
Heej

Idag har jag varit ledig men har ändå fixat en hel del saker. Har dragit ut påsar och lite kartonger som stått i garaget. I dem så låg det bland annat gamla böcker och arbeten som jag haft och gjort i skolan. Blir alltid att man fastnar när man kollar igenom dem. Lite kul att se hur man skrev och resonerade förut. Hittade också gamla mobiltelefoner, pokaler och medaljer.

Tanken med att kolla igenom dessa saker var alltså att försöka rensa ut så mycket som möjligt. Men jag är ju eller har varit sämst på att kunna slänga saker eftersom man har ett minne till varje sak. Men var jag faktiskt duktig och fick ner allt i en kartong. Då kan ni tänka er hur mycket jag slängt och sen givit bort till resten av familjen. "Om man inte har använt sakerna inom det senaste året, vad säger att jag kommer göra det nu?".

Imorn blir det jobb igen och sen resten av veckan. Har haft ledigt i princip under hela förra veckan. Fullt upp ändå. har hunnit att springa med Trosa stadslopp på en helt okej tid. Sprang 4 km på 21 minuter så är nöjd! Sen så har jag träffat lite vänner och fixat med annat.

På måndag så blir det dags för lite längre semester. Då åker vi till Göteborg och stannar där i några dagar. Men det tror jag att nämnde i förra inlägget. Hoppas vädret håller i sig för det blir så otroligt trist att campa i regn. Blir besök på Liseberg och sen lite ställen runt om i stan. Resten skrev jag med. Ett obligatoriskt Ullareds besök. Ska bli kul men jag känner att det är något speciellt jag vill köpa där i år men det blir säkert en del.

Den 9:onde juli får vi veta vilken skola och utbildning man kommer in på. Jag sökte ju lite blandade städer. Uppsala, Örebro och Västerås så det ska bli spännande att se vart man hamnar :)

20 juni 2015

2015-06-20 @ 23:28:00
Heej

Det finns fortfarande några tappra besökare fastän jag skriver typ varannan månad. Finns egentligen massor jag skulle kunna berätta och bilder som jag skulle lägga upp men jag orkar inte hehe. Har rätt mycket jobb i veckorna och när jag inte gör det umgås jag med vänner eller reser runt. Nu vet ni att jag lever i alla fall :D

Senaste resan var förra veckan, kom hem igår morse med nattåget. Vi var uppe vid Jämtlandstriangeln och vandrade. Hade tänkt att det skulle vara relativt varmt och bra vandringsväder eftersom det ändå var i mitten av juni. När vi då kom upp närmare fjällen så fanns där massor av snö. På vägen upp så blev vädret sämre och då tänkte jag "Åhhh vad har vi gett oss in på". Taxin släppte av oss vid en fjällstation och bussen skulle inte komma och hämta förens några dagar senare. Så för att kortfatta. Det var snöstorm och vi fick pulsa en del i tjock snö. Tempteraturen låg på runt 2-3 grader. Vi tältade vilket var riktigt kallt eftersom det blåste som bara den. Var tvugna att sätta upp tältet i snöstorm. Försökte vada barfota över en å/flod för att kunna fortsätta gå på vandringsleden. (Jag gick i vattnet en bit men var tvungen att vända för att det var satans kallt, tänk massor av snö runt om) Hade ingen täckning alls på mobilen när vi var på fjället. Rätt skönt att inte vara uppkopplad också. Vi hade god mat med oss. En dag så åt vi faktiskt marinerat kött med potatis och bearneise sås. Det var så himla gott däruppe på fjället!

Så ja det var en riktig upplevelse! Även fast det var kallt och dåligt väder för det mesta så är jag sjukt nöjd med resan. Natttåg upp och sen tillbaka till Stockholm. På vägen hem stannade vi i Åre och deras chokladfabrik.

Idag har jag bokat 3 nya biljetter till min nästa internationella resa till ett land där jag aldrig varit. Jobbar i några veckor till tills det bär av. Göteborg, Ullared och sen till Karlskrona. Sen blir det internationellt. Jag är supertaggad! Kommer nog bli en fin fin sommar :)

Bjuder på en bild ifrån fjällvandringen, en dag då det faktiskt var sol!

Ditt namn eller något annat som förklarar bilden